Alphabet Q3 Earnings Review

Autor: Jarosław Jamka

The market rewarded the good results and Alphabet’s share price grew even more than 7%, but finally closed the first day of trading after the results with an increase of 2.85% (S&P500 -0.33%).

My key takeaways:

1) Firstly, very good results vs Wall Street expectations, practically beating across the board,

2) Secondly, 35% YoY growth of Google Cloud, with Q3 revenues at $11.35 billion (+5.2% beat vs expectations of $10.79 billion),

3) Thirdly, wide adoption of GenAI, which is starting to bring business effects (AI is starting to „work” in every product line),

4) Of course, one should remember the earlier drop in the price from 191.75 (ATH, July 10) to the bottom of 147.2 (September 9) by 23%, then the price rose to 161 on October 24 – in such a context, it is easier to get a positive market reaction (similarly with Tesla after the publication of results). Additionally, in the 3 days prior to the publication of the results (October 24 to 29), Alphabet rose by 4.33% (S&P500 +0.4% for the same period) – which can also be considered a kind of front-running of good results.

Sundar Pichai, CEO on an AI virtuous cycle:

“(…) investment in AI are paying off (…) We are uniquely positioned to lead in the era of AI because of our differentiated full stack approach to AI innovation, and we are now seeing this operate at scale. It has three components. First, a robust AI infrastructure that includes data centers, chips and a global fiber network. Second, world-class research teams who are advancing our work with deep technical AI research and who are also building the models that power our efforts. And third, a broad global reach through products and platforms that touch billions of people and customers around the world, creating a virtuous cycle.”

One can only imagine what would have happened to products and platforms if Alphabet had not invested in AI.

Figure 1 shows Google Search & Other revenue

Figure 2 shows YouTube Ads revenue

Figure 3 shows Google Network revenue

Figure 4 shows Google Advertising revenue (Google Search & Other + YouTube Ads + Google Network)

Figure 5 shows Google subscriptions, platforms, and devices revenue

Figure 6 shows Google Services Total revenue (Google Advertising + Google subscriptions, platforms, and devices)

Figure 7 shows Google Cloud revenue

Figure 8 shows Alphabet revenue (Google Services Total + Google Cloud + Other Bets + Hedging gains/losses)

Figure 9 shows Alphabet revenue ex TAC (traffic acquisition cost).

Niniejszy materiał jest informacją reklamową. Ma charakter edukacyjno-informacyjny i stanowi wyraz własnych ocen, przemyśleń i opinii autora. Niniejszy materiał służy jedynie celom informacyjnym i nie stanowi oferty, w tym oferty w rozumieniu art. 66 oraz zaproszenia do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1740, 2320), ani oferty publicznej w rozumieniu art. 3 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o ofercie publicznej i warunkach wprowadzania instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spółkach publicznych (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2554, z 2023 r. poz. 825, 1723) czy też oferty publicznej w rozumieniu art 2 lit d) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2017/1129 z dnia 14 czerwca 2017 r. w sprawie prospektu, który ma być publikowany w związku z ofertą publiczną papierów wartościowych lub dopuszczeniem ich do obrotu na rynku regulowanym oraz uchylenia dyrektywy 2003/71/WE (Dz. Urz. UE L 168 z 30.06.2017, str. 12); Niniejszy materiał nie stanowi także rekomendacji, zaproszenia, ani usług doradztwa. prawnego, podatkowego, finansowego lub inwestycyjnego, związanego z inwestowaniem w jakiekolwiek papiery wartościowe. Materiał ten nie może stanowić podstawy do podjęcia decyzji o dokonaniu jakiejkolwiek inwestycji w papiery wartościowe czy instrumenty finansowe. Informacje zamieszczone w materiale nie stanowią rekomendacji w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) NR 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. w sprawie nadużyć na rynku (rozporządzenie w sprawie nadużyć na rynku) oraz uchylające dyrektywę 2003/6/ WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywy Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/ WE. (Dz. U UE L 173/1 z dnia 12.06.20114). NDM S.A., nie ponosi odpowiedzialności za prawdziwość, rzetelność i kompletność oraz aktualność danych i informacji zamieszczonych w niniejszej prezentacji. NDM S.A. nie ponosi również jakiejkolwiek odpowiedzialności za szkody wynikające z wykorzystania niniejszego materiału, informacji i danych w nim zawartych. Zawartość materiału została przygotowana na podstawie opracowań sporządzonych zgodnie z najlepszą wiedzą NDM S.A. oraz przy wykorzystaniu informacji i danych publicznie dostępnych, chyba, że wyraźnie wskazano inne źródło pochodzenia danych.